Frågor & svar
Vi hjälper dig få svar på dina frågor
Vi har samlat kunders vanligaste frågor kring flytten
Här har vi samlat svar på frågor som våra kunder brukar ha om flyttstädning och flytthjälp i Stockholm. Om du har frågor som du inte hittar svar på här så är du varmt välkommen att kontakta oss på:
08-121 441 30
Vi rekommenderar att du bokar din flytthjälp och flyttstädning minst en vecka i förväg om du vill ha en tid runt månadsskiftet. Andra delar av månaden räcker det med några dagar innan. Du kan självklart alltid ringa oss i sista minuten för att höra om vi har tider lediga.
När du lämnar din bostad innan en flyttstädning ska bostaden vara tom, kyl och frys ska stängas av kvällen innan (lägg en handduk under). Om du bokat en flyttstädning efter klockan 16:00 är det viktigt att meddela oss om du inte lämnar lampor kvar i bostaden. Du bör även meddela om du lämnar kvar något som inte tillhör lägenheten och som INTE ska slängas. Du behöver meddela oss om det finns fönster som är svåråtkomliga eller är svåra att öppna (exempelvis på grund av ålder).
Om du eller någon annan inte kan vara på plats vid den överenskomna tiden för att öppna åt personalen går det bra att lämna nycklar med bud till oss.
I flyttstädningen ingår inte rengöring av balkong, rengöring av diskmaskin, tvättmaskin & torktumlare. Självklart kan du lägga till detta i din bokning om du meddelar oss vid bokningstillfället.
När du gör din bokning får du veta på ett ungefär hur lång tid flyttstädningen tar, den uppskattade tiden kan avvika med +-1 timme.
Vi tar med oss all nödvändig städutrustning som behövs för att utföra flyttstädningen och tar 100 kronor i materialkostnad. Har du egen utrustning för detta kan du meddela detta vid bokningen.
Betalning sker via SWISH och skall vara oss tillhanda innan tjänsten är slutförd. En administrationsavgift på 29 kr tillkommer.
Priser är alltid efter RUT-avdrag om inget annat anges.
Vill du hellre ha faktura behöver detta nämnas vid bokningstillfället.
När du bokar din flytthjälp eller flyttstädning lämnar du ditt personnummer och sedan sköter vi på Flyttgubbarna allt det administrativa kring RUT-avdraget. Du får en bekräftelse hem från Skatteverket att du har utnyttjat x antal kronor för hushållsnära tjänster.
Läs mer om rutavdraget här:
www.flyttgubbarna.se/rutavdrag
Om du inför din flyttstädning inte hunnit tömma bostaden bör du meddela oss detta senast 24 timmar innan din bokade flyttstädning. Flyttstädningen kommer utföras som vanligt med undantag från de områden som är möblerade, där kommer det endast att rengöras runt möblerna. Om du vill ha möbler rengjorda eller flyttade kan du boka in det som tilläggstjänst. Självklart kan du även anlita oss för flytthjälp och då sköter vi hela flytten åt dig.
Vi utför flyttstädning av alla typer av bostäder i hela Stockholmsområdet. Det kan till exempel vara flyttstädning av bostadsrätter, hyresrätter, fritidshus, villor, radhus m.m. Vi erbjuder även flytthjälp och flyttstädning åt företag.
På våra flyttstädningar i Stockholm har vi alltid nöjd-kund-garanti. Om flyttstädningen inte är korrekt utförd tar du kontakt med oss inom 7 dagar, antingen via telefon eller e-post. Om flyttstädningen inte är korrekt utförd åtgärdar vi det omgående, alltid kostnadsfritt och inom 48 timmar.
Boka en kostnadsfri offert & få svar inom en timme